Zdrowe nawyki – nic trudnego

Nie bez powodu mówi się, że czym skorupka za młodu nasiąknie… albo czego Jaś się nauczy, tego Jan nie będzie umiał bądź też, że niedaleko pada jabłko od jabłoni. Trzeba przyznać, że przysłowia rzeczywiście są mądrością narodów…
Prawidłowe nawyki dotyczące zdrowego trybu życia powinny być wprowadzane jak najwcześniej. Wszystko po to, aby nasze pociechy były zdrowe, świadome i odporne.

dzieci
Dobre nawyki dla zdrowia

 

Zadbajmy o codzienną aktywność, zdrowy ruch
Regularny wysiłek i zabawa na świeżym powietrzu hartują, zwiększają pojemność płuc, poprawią koordynację, wzmocnią mięśnie, poprawią metabolizm, uczą współpracy w czasie wspólnych zabaw.

dzieci bawią sie
Codzienna dawka zdrowego ruchu

 

Higiena rąk to podstawa
Nie ma skuteczniejszego zabiegu higienicznego jeśli chodzi o zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusów i bakterii. Rączki powinny być myte po każdym powrocie do domu, zabawie z psem, wizycie w toalecie i na pewno przed jedzeniem.

myje ręce
Czyste rączki dla zdrowia

 

Sen to zdrowie
Dziecko musi przespać określoną ilość godzin:
• przedszkolak – ok 11-13 godzin
• Mały uczeń – od 9 do 11 godzin
Ważna jest taż stała pora układania do snu, co zmniejsza ryzyko ewentualnych zaburzeń snu w przyszłości.

dziecko śpi
Dziecko musi się wyspać

 

Ograniczamy słodycze
Cukier to nie tylko próchnica, ale także mniejsza odporność na bakterie i wirusy. To również ryzyko otyłości, cukrzycy, dlatego warto wprowadzić jeden „słodyczowy” dzień w tygodniu.

jablo i czekolada
Słodycze tylko raz w tygodniu

 

Posiłki o stałych porach
Dziecko powinno jeść co 2-3,5 godziny, o stałych godzinach aby wyregulować pracę ośrodków mózgu odpowiedzialnych za odczucia głodu i sytości. To także lepsze trawienie i przyswajanie składników odżywczych.

rodzina je
Posiłki o stałych porach, najlepiej wspólne

 

Zdjęcia: Shutterstock

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.