Wybieramy dobre legginsy sportowe

Wiele mówi się o modzie sportowej, a popularność joggingu, fitnessu, yogi, squasha czy innych form aktywności sprawia, że mamy dziś kolekcje, trendy i cały sportowy biznes modowy. Należy jednak pamiętać, że strój na siłownię, zajęcia cardio czy do biegania musi być przede wszystkim funkcjonalny. Jednym z istotnych elementów są sportowe legginsy, dlatego warto wiedzieć na co zwracać uwagę przy ich zakupie. Szczególnie, że dobre spodnie to spory wydatek.

Wiele osób kupuje dziś odzież sportową przez internet, ale w tym przypadku bardzo ważne jest przymierzenie i wykonanie kilku ruchów – przysiadów, podskoków itp. Dobre sportowe legginsy powinny być wygodne, odpowiednio przylegać w pasie, biodrach, udach i łydkach. Nie mogą krępować ruchów i być zbyt luźne, dlatego kluczowe znaczenie ma dopasowanie rozmiaru i fasonu. Na co jeszcze zwracamy uwagę wybierając legginsy na fitness?

leginsy
Materiał i szwy do zadań specjalnych

 

Tkanina i szwy
Materiał to oczywiście jeden z bardzo ważnych parametrów wyboru. Do lamusa odkładamy przekonanie, że najlepsza jest bawełna, ponieważ nie odprowadza wilgoci i potu oraz długo schnie. Nowoczesne stroje treningowe, w tym legginsy uszyte są z tkanin typu dry fast, głównie z poliestru. Jest to tzw. odzież funkcyjna, która „oddycha’, nie utrzymuje wilgoci przy skórze, doskonale przylega i wysycha błyskawicznie. Sprawdza się podczas różnych treningów również dlatego, że nie deformuje się, nie wypycha i nie prześwituje.
W tym miejscu warto wspomnieć o szwach, a konkretnie o ich jakości. Jak wiadomo w trakcie zajęć fitness czy na siłowni wykonuje się różne ćwiczenia w wymagających pozycjach, np. przysiady, martwe ciągi itp. Mocne, porządne szwy nie rozejdą się nie „skompromitują” ćwiczącej posiadaczki legginsów. W ofercie sklepów sportowych dostępne są również komfortowe legginsy bezszwowe.

cwiczenoa
Legginsy o różnej długości

 

Legginsy z fasonem
Jeśli chodzi o model zwracamy uwagę na długość legginsów, a możemy wybierać pomiędzy nogawką do kostek, długością 7/8, ¾, do kolan i krótkimi szortami. Dopasowując długość uwzględniamy:
• charakter ćwiczeń
• warunki w pomieszczeniu albo na zewnątrz
• kondycję, zdrowie
I tak np. na trening podczas którego dużo ćwiczeń wymaga pozycji klęczącej lepsze są długie nogawki chroniące kolana. Przy problemach z krążeniem unikamy obcisłych rybaczek, które mogą dodatkowo uciskać naczynia krwionośne. Na wybór długości wpływ ma również sylwetka,. Masywne uda niekoniecznie prezentujemy w ultra krótkich szortach. Oczywiście wybieramy taką długość, w której poczujemy się dobrze, komfortowo, która nie będzie dekoncentrować w czasie treningu.
Szerokość nogawek spodni, legginsów ma również znaczenie. Klasyczne, obcisłe są idealne do treningów cardio, siłowych, wydolnościowych, czyli wszędzie tam, gdzie „fruwająca” nogawka mogłaby przeszkadzać (np. przy pozycjach jogi, podczas wykopów, wymachów. Szersze spodnie wybierają często amatorki tańca – zumby czy salsy, stawiając jednak na krótsze spodnie, tak aby nie zaplątać się w nogawki.

zumba
Wygodne spodnie do tańca

 

Kolor i szczegóły mają znaczenie
Oczywiście wzory i kolory to przede wszystkim moda i aktualne trendy, ale nie tylko…
• ciemne kolory maskują wilgoć, czyli ewentualne plamy potu, podobnie jak bardzo jasne barwy – biel czy żółty
• wielobarwne legginsy również ukryją wilgotne plamy, szczególnie gęste i geometryczne nadruki,
• jednobarwne, kolorowe tkaniny wyeksponują spocone miejsca.
Warto też zwrócić uwagę na praktyczne dodatki, takie jak:
• kieszonki np. na klucz
• wstawki odblaskowe istotne, kiedy trenuje się na zewnątrz
• szlufki, można o nie zaczepić np. rękawiczki.

Zdjęcia: Shutterstock

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.