Dieta RAW – zdrowo i… surowo

Jesteś tym co jesz, to wcale nie jest stwierdzenie na wyrost. Dlatego dziś sposób odżywiania staje się kluczowym zagadnieniem. Coraz więcej osób decyduje się na specyficzną dietę RAW.  W dużym uproszczeniu oznacza ona jedzenie tylko surowych produktów.

warzywa
Dieta RAW opiera się na tym, co zerwane, uprawiane…

 

W zgodzie z naturą

Dieta RAW uznawana jest przez zwolenników za najbardziej naturalną, wzorowaną tym jak żywili się nasi przodkowie. Jedli to, co naleźli albo sami uprawiali, bez skomplikowanej obróbki i dodatków.

szaszłyk
Zdrowe, naturalne, surowe

 

orzechy
Orzechy, nasiona i ziarna dozwolone w diecie RAW

 

Nowa piramida RAW

Dieta RAW opiera się w dużej mierze na warzywach i owocach (patrz – piramida RAW). Spożywa się też ziarna, nasiona, kiełki, orzechy odpowiednio namaczane albo suszone. Można dodawać oleje roślinne, zioła, przyprawy słodziki, np. surowy miód czy nektar z agawy. Produkty powinny być świeże, najlepiej ekologiczne.
Niektórzy zwolennicy tej diety jedzą także surowe ryby, jaja, mięso, niepasteryzowane jogurty, mleko oraz sery.

piramida
Piramida RAW
Źródło: vegan-raw-diet.com

 

 

miód
Surowy miód w diecie RAW

 

Tylko surowe jest zdrowe…

Dieta RAW nie dopuszcza obróbki termicznej powyżej 42°C. Uważa się, że powyżej tej temperatury białko, witaminy i minerały tracą swoje wartości, zniszczeniu ulegają cenne enzymy.

sok
Surowe, bez obróbki termicznej

 

Przejście na dietę RAW warto skonsultować z lekarzem, jest to jednak ogromna zmiana w porównaniu ze standardowym sposobem odżywiania.

Zdjęcia: pixabay.com, vegan-raw-diet.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.