Co zamiast słodyczy? Poznaj pięć zamienników, które warto mieć w kuchni

Czekolada - nie rezygnuj z niej całkowicie

Batoniki, lody w polewie czy nadziewane rogaliki to najbardziej popularne słodkie przekąski, po które sięgamy, gdy brakuje nam energii lub chcemy poprawić sobie nastrój. Niestety spożywane w nadmiarze mogą okazać się groźne dla naszej formy i wyglądu. Zobacz, co, zamiast słodyczy może nam pomóc.

Dlaczego warto unikać słodkich przekąsek?

Naukowcy już dawno wykazali, że faktycznie cukier zawarty w słodkich przekąskach czy napojach działa na nasz organizm bardzo korzystnie. Obniża poziom stresu i działa jak natychmiastowy zastrzyk energii. Słodycze powodują również, że nasz mózg zaczyna pracować wydajniej. Niestety ci sami badacze udowodnili, że sięgając nagminnie po słodkie przekąski, możemy się od nich szybko uzależnić. Podobnie jak od kawy czy napojów energetycznych. Ponadto słodkie przekąski spożywane w nadmiarze bywają groźne dla naszych zębów, doprowadzając do próchnicy. Mogą też stać się przyczyną cukrzycy. Warto też podkreślić – co jest niezwykle ważne w przypadku kobiet – iż nadmiar słodyczy potrafi rozregulować gospodarkę hormonalną. Dlatego tak ważne jest, aby sięgać po zdrowe słodycze, czyli produkty, które działają podobnie jak cukierek czy batonik, ale są dla nas o wiele bezpieczniejsze.

Co zamiast słodyczy warto mieć w swojej kuchni?

Chociaż trudno nam powstrzymać się od sięgnięcia po słodką przekąskę w chwili kryzysu, to warto zdobyć się na taki wysiłek. Zwłaszcza że wybór zamienników słodyczy jest naprawdę ogromny. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Świeże lub suszone owoce

Co prawda też posiadają w swoim składzie cukier i dostarczają dodatkowych kalorii, ale są jednocześnie cennym źródłem błonnika. Starajmy się również wybierać owoce jagodowe, ponieważ stanowią one solidne wsparcie dla naszego serca i układu krążenia.

Warzywa pokrojone w słupki

Najlepiej w roli słodyczy sprawdzają się: marchewki, czerwona papryka, ogórek, seler naciowy czy dynia. Charakteryzuje je bowiem słodki posmak, a dodatkowo uzupełniają niedobory wody oraz cennych składników odżywczych.

Co zamiast słodyczy? Wypróbuj warzywa o słodkawym smaku

Ziarna, orzechy, pestki

One również nadają się, jako zdrowe słodycze. W szczególności orzechy nerkowca czy pekan, które posiadają wyraźny słodki smak. Wypełniają je m.in. kwasy tłuszczowe nienasycone oraz minerały. Te z kolei wzmacniają nasz system nerwowy oraz są korzystne dla pracy serca. Z pestek polecane są migdały – słynni pogromcy tkanki tłuszczowej oraz apetytu na czekoladę.

Miód

Świetnie uzupełnia niedobory energii. Wspiera pracę serca oraz układu odpornościowego. Nie należy jednak przesadzać z jego ilością, ponieważ bywa równie groźny, jak cukier ukryty w ulubionych batonikach czy innych słodkościach.

Gorzka czekolada

Dietetycy, jako zamiennik słodyczy rekomendują taką, która posiada co najmniej 70% kakao. Im więcej tego składnika, tym lepsze działanie prozdrowotne. Gorzka czekolada wspiera serce, układ krążenia, a także reguluje wysokość ciśnienia krwi.

Reasumując nagły spadek formy czy nastroju może nas dopaść w każdej chwili. Dobrze jest sięgnąć wtedy po porcję zdrowej energii zamkniętej w takich produktach jak na przykład gorzka czekolada lub słodkie owoce. Tym sposobem poprawimy sobie samopoczucie, ale nie zaszkodzimy swojej figurze, sercu czy odporności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.