Bezpieczny magnez – dlaczego warto sięgnąć po Magvit B6

Nie od dziś wiadomo, że zbilansowana dieta ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia i wbrew pozorom nie chodzi tylko o to, aby było smacznie i kolorowo na talerzu. Najistotniejsze jest, aby codzienne menu było zdrowe, pełnowartościowe, dostarczało wszelkich niezbędnych składników (białka, tłuszcze , węglowodany, witaminy, minerały – mikro i makroelementy). Bardzo ważna w tym kontekście jest m.in. podaż magnezu, który należy do trudno przyswajalnych elementów.

Znaczenie magnezu
Można śmiało powiedzieć, że magnez ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Wystarczy wymienić najważniejsze zadania i obszary „działania” magnezu:
• bierze udział w syntezie DNA i magazynuje związki potrzebne do życia.
• hamuje uwalnianie adrenaliny i noradrenaliny – dobroczynnie działa na kład nerwowy,
• wspomaga profilaktykę niedokrwienia mięśnia sercowego i zaburzeń rytmu serca,
• ma działanie uspokajające,
• wspiera profilaktykę depresji.

bezsennośc
Bezsenność, zmęczenie, depresja… skutki niedoborów magnezu

 

Kiedy brakuje magnezu
Jak łatwo się domyślić niedobór magnezu może mieć bardzo negatywny wpływ na organizm człowieka, a braki tego pierwiastka nie należą niestety do rzadkości, głównie ze względu na styl życia oraz wspomnianą już przyswajalność. Jeśli chodzi o skutki zbyt małej podaży magnezu są to przede wszystkim:
• podatność na stres,
• problemy z zasypianiem,
• kurczami mięśni,
• drganie powiek,
• częste występowanie różnych infekcji,
• zawroty i bóle głowy,
• problemy z koncentracją,
• zmęczenie od rana mimo wielogodzinnego snu,
• nudności,
• łamliwość włosów i paznokci,
• próchnica, mimo dbania o zęby,
• stany lękowe i napady niepokoju,
• skłonność do depresji,
• przyspieszone bicie serca.

dieta mg
Zbilansowana dieta ma znaczenie

 

Z czego wynikają niedobory magnezu
Niedobory magnezu mogą oczywiście wynikać z błędów dietetycznych. Warto zatem wiedzieć, że magnez występuje przede wszystkim w pestkach dyni, otrębach pszennych, kakao, orzechach, a szczególnie w migdałach, znajdziemy go także w kaszy gryczanej, czekoladzie (zwłaszcza w gorzkiej), białej fasoli, soi oraz bananach. Niestety na niski poziom magnezu wpływają też inne czynniki takie jak picie zbyt dużych ilości kawy i herbaty oraz przewlekły stres. Za niedobory magnezu odpowiada też:
• niski poziom magnezu w wodzie,
• dieta z kwasami tłuszczowymi i fosforanami,
• leki zmniejszające wchłaniane magnezu (niektóre tabletki antykoncepcyjne, uspakajające, antybiotyki) oraz zwiększające wydalanie magnezu (moczopędne, przeczyszczające).

magvit.b6
Dlaczego warto wybrać Magvit B6

Dlaczego Magvit B6?
Oczywiście w przypadku problemów z magnezem z pomocą przychodzą odpowiednie preparaty. Warto sięgać po te sprawdzone jak chociażby zalecany magnez B6 np. w postaci dojelitowych tabletek Magvit B6. Zwróćmy uwagę na to, że jest to lek OTC, czyli został poddany procesowi kontroli i rejestracji takiej jak produkt leczniczy, a nie suplement. Oznacza to, że potwierdzono również jego skuteczność.
Dzięki temu ten magnez B6 można zażywać bezpiecznie zarówno profilaktycznie, jak wspomagająco w leczeniu różnych schorzeń oraz uzupełniająco przy niedoborach magnezu.

Zdjęcia: Shutterstock, magvit.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.